dissabte, 12 de juliol del 2014

Joc De Trons- George R.R Martin

Joc de Trons pertany a la saga de Cançó de gel i foc, una saga que m'està encantant.
Vaig pel tercer llibre i és fantàstic. Aquesta saga... et transforma...
En fi, jo parlaré del primer, Joc de Trons. 

Joc de Trons em va enganxar des de la primera paraula, el primer punt, la primera coma... De seguida vaig saber a quina casa pertanyia a quines persones era fidel i amb qui m'identificava... 

La casa que pertanyo es la Stark, ells viuen al nord i són els senyors d'hivèrnia, tenen sang dels primers homes i tenen fama de durs, solemnes i honorables. El seu lema és : s'acosta l'hivern i vol dir que per molt que la temporada de calma duri sempre vindran les complicacions i es té d'estar preparat duri el que duri. 

També m'identifico molt amb un personatge Stark, aquest cas és l'Arya una nena d'uns vuit anys (al primer llibre) que no és com la seva germana, l'idil·li de nena noble, la Sansa sap cosir, ballar li encanta parlar dels cavallers i totes aquestes coses, en canvi l'Arya prefereix col·leccionar crostes i blaus a cançonetes de trobadors .
( L'Arya al primer llibre en aquest cas temporada, han fet una sèrie també, aviat començarà la cinquena temporada) 


Joc de Trons explica molt la introducció a aquest país que és Westeros dominat per un rei; Robert primer d'aquest nom rei dels set regnes. A les esquenes molts li diuen Ursurpador sobretot els antics partidaris del vell rei.
La cosa s'embolica quan Lord Eddard Stark baixa al sud per ordre del rei Robert, el seu millor amic, per ser la mà del rei...
A aquest llibre trobareu moltes sorpreses, coses que mai hauríeu pensat que podrien fer els personatges que menys pensàveu... ah un consell... no us enamoreu de ningú, no agafeu afecte a ningú...
Recordeu s'acosta l'hivern... i els lleons sempre paguen els seus deutes. 


PD: Aqui deixo aquesta ressenya a partir d'ara les tornaré a fer així, em sembla més personal i no tan... no sé.. típic de blog de moda, no sé com dir-ho
PD2: aquesta entrada la dedico (no faré això de dedicar gaire sovint) a un Lannister que jo sé enamorat de una Targaryen de gran bellesa... 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada